با برنامه ریزی فروش به جنگ رکود برویم

فروشنده موفق

بهترین فروشنده ها زمانی مهارت فروششان بالا می رود که در دوره های رکود به سر برده باشند . درست در همین هنگام است که قدر تک تک مشتری ها را میدانند و همه تمرکز خود را روی ترفندهای فروش می‌گذارند. باید بدانید چه در دوران رکود چه در دوران اوج فروش همواره باید به زنجیره فروش خود از سایت و فروشگاه تا تیم تحویل و ارسال کالا یا خدمت توجه ویژه‌ای داشته باشید. در اینجا به ۷ مورد از این زنجیره اشاره میکنیم.

 

همسو کردن تیم فروش با تحولات یکی از انواع ترفند افزایش فروش

 

به عملکرد روزمره و یکنواخت تیم فروش تان قانع نباشید. وضعیت بازار، هر لحظه در حال تغییر و تحول است. توصیه می کنیم تیم فروشتان را با این تحولات همسو و هماهنگ کنید. برای این منظور بهتر است هفته ای یک تا دو جلسه با تیم فروش تان دیدار داشته باشید و ابعاد مختلف تحولات بازار و اقداماتی که باید در این جهت انجام دهید تجزیه و تحلیل کنید.

saleteam.jpg

به روز کردن روش پرداخت حقوق

فرمول پرداخت حقوق و پورسانت تیم فروش تان را بر اساس شرایط فروش به روز کنید تا تیم فروشتان انگیزه ی بیشتری برای فروش بالاتر پیدا کند. در صورتی که با تیم فروش تان هماهنگ باشید، در بلندمدت، فروش سودآورتری را تجربه خواهید کرد.

پرداخت پلکانی حقوق

 

salary-steps.jpg

یکی دیگر از انواع ترفند افزایش فروش این است که حتماً برای کارمندان فروش، کارشناسان فروش، مدیران فروش و تمام کارکنانی که به هر نحو در فرآیند فروش نقش دارند، پرداخت بیشتر به صورت پلکانی را در نظر بگیرید. به آنها بطور دقیق بگویید که در مقابل چه مقدار فروش، چه مقدار درآمد خواهند داشت. در مورد اعداد و ارقام، حجم فروش و میزان درآمد، به تیم فروش تان بطور شفاف اطلاع رسانی کنید. این اقدامات در بلندمدت می توانند نقش تعیین کننده ای در بهبود عملکرد پرسنل و افزایش فروش داشته باشد.

اگر فروشنده حرفه‌ای هستید سوال بپرسید

فردی را در نظر بگیرید که وارد مغازه (یا سایت) شما شده و در حال سبک و سنگین کردن کالای تولیدی شماست و هنوز تصمیمی برای خرید نگرفته است.

یکی از بهترین روش ها برای متقاعد کردن وی به خرید این است که از وی سوالی بپرسید.

ببینید این مشتری بالقوه، به دنبال چه محصولی است و یا دنبال چه ویژگی خاصی در این محصولی است که به دست گرفته.

از او بپرسید چرا این کالا را امتحان نمی کنید؟ یا به او بگوید: این کالا یا سرویس، به یک بار امتحان کردن می ارزد و هیچ خرجی ندارد!

سپس به آنها اجازه بدهید که کالا را محک بزنند.

فروش به تدبیر و تیزهوشی نیاز دارد، نه فقط زمان صرف کردن و استفاده از روش های کهنه.

 در شبکه های مجازی فعال باشید

 با توجه به دنیای امروزی، امیدواریم که کسب و کار شما در حال حاضر حداقل در یک شبکه مجازی فعال باشد و اگر نباشد، شما باید در حداقل یکی از پلت فرم هایی که موجود می باشند ثبت نام خود را انجام دهید. این مسئله دیگر یک امر دل به خواه نبوده و به یک امر ضروری به شمار می رود.

اگر نمی توانید در هر 15 شبکه اجتماعی که امروزه فعالیت در آن ها بسیار رایج است حداقل در دو یا سه شبکه اجتماعی فعال باشید. (به اینستاگرام، فیس بوک و توییتر بیشتر فکر کنید.) و بقیه شبکه های مجازی را فراموش کنید. فقط از اجتماع هدفی که می خواهید برای آن ها شبکه مجازی راه اندازی نمایید، مطمئن شوید.

با مالکین سایر کسب و کارها همکاری داشته باشید

اگر نمی خواهید تبلیغات و یا رپورتاژ اینترنتی داشته باشید، می توانید با مالکین سایر کسب و کارهای اینترنتی همکاری کنید و به مشتریان کسب و کار دیگر اینترنتی، یک بسته هدیه و یا کد تخفیف ارائه دهید. فقط باید اطمینان کسب کنید که کسب و کار شما تصمیم به همکاری با مشتریان مشابه را دارد ولی رقبای مستقیم شما با شرکت هدف در حال همکاری نیستند. باید مراقب باشید که زمانی که می خواهید بهترین گزینه ها را برای افزایش مشتریان انجام دهید، رقبای مستقیم خود را از دست نمی دهید.

راه ارتباط آنلاین با مشتریان داشته باشید

اگر نمی خواهید در شبکه های مجازی لایو داشته باشید، هنوز هم می توانید با به اشتراک گذاری پست های خود و لایک کردن پست هایی که دوست دارید در اینترنت با مشتریان خود تعامل برقرار کنید. داشتن یک حساب در شبکه های اجتماعی به این معنا نیست که شما فقط مطالب را برای کاربران ارسال کنید و مهم ترین هدف آن، ایجاد تعامل با مشتریان به شمار می رود. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. البته در ادامه به شما ابزارهای مفیدی را در این رابطه معرفی خواهیم کرد. بهتر است در شبکه های اجتماعی، واقعا اجتماعی باشید!

به سرو شکل نمای فروشگاه خود برسید

window-display.jpg

هر فصلی از سال ویزگی های خودش را دارد و احتمالا اجناسی که در مغازه به فروش می‌رسانید نیز متناسب با هر فصل تغییر می کند. اما چرا شما و مغازه تان با این تغییر همراه نباشید؟ بهتر است با هزینه نه چندان زیاد و با ساده ترین راهکارها دکوراسیون یا ویترین مغازه خود را با مناسبت های مختلف هماهنگ کنید.

اما خلاقیت داشته باشید، قرار دادن یک کاج در روزهای کریسمس ویا یک سفره هفت سین برای نوروز خیلی کلیشه شده است. اگر در اینترنت جستجو کنید حتما ایده های خلاقانه تری را میبینید که در ترکیب با حراج های فصلی ، منجر به افزایش جدب مشتری و فروش بیشتر شما می‌شوند.

استیکر روی شیشه های ویترین، یک حروف برجسته روی تابلو مغازه یا قراردادن چند لایت باکس که کالکشن های فصلی خود را روی آن‌ها چاپ کرده اید داخل فروشگاه یا ویترین ، ایده های ارزان و ساده هستند که میتوانید با کمک یک شرکت تابلوسازی امتحان کنید.