نکاتی مهم درباره طراحی تبلیغاتی

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت و تاثیرگذاری در دنیای تبلیغات، طرح تابلو تبلیغاتیتبلیغاتی است. اگر به دنبال ساخت یک تابلو تبلیغاتی مانند  تابلو چلنیوم، تابلو استیل و تابلوی حروف برجسته برای معرفی کسب و کار خود هستید، ابتدا باید به طرح تبلیغات محیطی خود توجه کنید.

 

معمولا قبل از انتخاب جنس تابلو و ساخت آن باید طرح تابلو تبلیغاتی مشخص شود. کسی که وظیفه طراحی تابلو تبلیغاتی را بر عهده می گیرد، باید به خوبی با رنگ‌ها و فونت‌ها آشنایی داشته باشد تا بتواند طرحی جذاب و تاثیرگذار خلق کند.

اگر طرح تابلو تبلیغاتی نتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و در او تاثیر بگذارد، ساخت آن بی فایده خواهد بود. تبلیغات محیطی با جنس درجه یک و طرحی نامناسب، هیچ موفقیتی نخواهد داشت و فقط منجر به اتلاف پول و انرژی افراد می شود.

نمونه طراحی سه بعدی تابلو تبلیغاتی سردر مغازه

 

با استفاده از امکانات نرم‌افزارهای سه بعدی، میتوان قبل از اجرا، به طور کامل طرح تابلو تبیلغاتی را ارزیابی کرد. تناسب و اندازه ها، ترکیب رنگ و نورپردازی، همچنین جلوه تابلو در روز و شب، در نمونه‌های زیر که توسط طراحان و مهندسان مجموعه تابلوسازی موتیفا انجام شده است،مشخص است.

 

چگونه به طراحی تبلیغات محیطی خود توجه کنید؟

امروزه فضای رقابتی برای کسب و کارها بسیار تنگاتنگ شده است و هرکسی به نوبه خود تلاش می کند تا کسب و کارش را بیشتر به دیگران معرفی کند و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کند.

طراحی تبلیغات می تواند اثرگذار در ذهن مشتری باشد.

 

یکی از اصول تاثیرگذاری تبلیغات این است که با مخاطب ارتباط درستی برقرار شود و او را به سمت خود جذب کند. طرح تابلو تبلیغاتی به این دلیل حائز اهمیت است که می تواند تعداد مشتریان یک کسب و کار را افزایش دهد و ارزش تجاری آن برند را بیشتر کند.

طرح تابلو تبلیغاتی شما باید به صورتی باشد که حواس مخاطب را به خود اختصاص دهد. مسلم است که طرح های سریع و بدون فکر، چندان موفق نخواهند بود.

 

 

بررسی  طرح تابلو تبلیفاتی با چند اصل مهم

در این نوشته با ۷ نکته مهم در انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی آشنا خواهید شد. اگر دوست دارید مشتریان بیشتر و فروش بیشتری داشته باشید، در هنگام طراحی تابلو تبلیغاتی خود به موارد گفته شده توجه کنید.

۱- فونت یا تایپوگرافی حروف برجسته

فونت نوشته های تابلو بسیار اهمیت دارد. فونت نوشته شما باید ساده و ضخیم باشد. به هیچ عنوان از فونتهای فانتزی و شکسته استفاده کنید؛ زیرا خواندن این فونتها برای مخاطب مشکل است. در هنگام انتخاب فونت مناسب خود، دقت و حساسیت به خرج دهید.

۲- انتخاب رنگ مناسب برای طرح تابلو تبلیغاتی

از رنگ‌ها درست و حساب شده استفاده کنید. با استفاده از رنگها می توانید در تابلو تبلیغاتی خود تضاد به وجود آورید و توجه افراد بیشتری را به خود جلب کنید. مثلا از رنگهای زرد و مشکی در کنار هم استفاده کنید.

این کار باعث افزایش تاثیرگذاری تبلیغات محیطی شما می شود. توجه داشته باشید که رنگ پس زمینه باید با رنگ کلمات متن متفاوت باشد تا خوانایی و جذابیت تابلو تبلیغاتی بیشتر شود.

به شما توصیه می کنیم که از رنگهای نزدیک به هم مانند قرمز و بنفش، زرد و آبی، سبز و آبی و… استفاده نکنید و به سراغ رنگهای متضاد بروید. مثلا اگر تابلو چلنیوم می خواهید داشته باشید و رنگ ورقه های پلکسی گلاس تابلوی شما زرد است، نوشته های تابلو را با رنگ قرمز انتخاب کنید.

اگر می خواهید متن تبلیغات محیطی را از زمینه تابلو جدا کنید و میزان خوانایی نوشته ها را بیشتر کنید، از سایه ها برای جدا کردن متن خود استفاده کنید.

۳- فقط یک پیام روشن و واضح

به سادگی پایبند باشید. سادگی همیشه زیباست. اگر طرح تابلو تبلیغاتی شما ساده باشد، بیشتر در ذهن مخاطب ماندگار می شود. برای ساده کردن تابلو تبلیغاتی خود بهتر است تمام طرح ها و موارد اضافه را حذف کنید و به طرحی ساده بسنده کنید.

۴- ابعاد و تناسبات

در طرح خود، نسبت طول و عرض را رعایت کنید. این موضوع، در تابلوهای بنری اهمیت زیادی دارد. لوگوهای کوتاه و پهن یا باریک و بلند، از نظر بصری گیج کننده هستند و بیننده را بی جهت درگیر خود می کند. اگر می خواهید طرح تابلو تبلیغاتی شما مطلوب و دلپسند باشد، بهتر است بین طول و عرض آن تناسب را رعایت کنید.

۵- جذاب باشید ولی برای مخاطب خودتان

در هنگام انتخاب نوع تبلیغات محیطی، مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید. در انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی، باید به سن، جنس و علائق مخاطبان خود توجه داشته باشید. مثلا اگر صاحب یک مغازه اسباب بازی فروشی هستید، باید سعی کنید که بچه ها را جذب کنید؛ در نتیجه می توانید از طرح های رنگارنگ و هیجان انگیز در ساخت تابلو تبلیغاتی خود استفاده کنید.

اما اگر یک بوتیک لباس مردانه دارید، طرح تابلو سردر مغازه شما باید کلاسیک و به روز باشد تا نظر مردان جوان و شیک پوش را به سمت مغازه شما جلب کند.

 

 

۶- شعار تبلیغاتی

از حداقل کلمات در قسمت متن تابلو تبلیغاتی خود استفاده کنید. شما به صورت متوسط، ۶ ثانیه زمان دارید تا کسب و کار خود را به مشتریان معرفی کنید. برای این کار بهتر است از کلمات کوتاه و ساده در متن تابلو تبلیغاتی خود استفاده کنید.

قبل از چاپ طرح تابلو و ساخت تابلو، طرح خود را بازنگری کنید. بعد از طراحی طرح تابلو تبلیغاتی، بهتر است آن را به چند نفر دیگر نشان دهید و نظر آنها را بپرسید تا از میزان تاثیرگذاری طرح خود مطمئن شوید. در این مرحله می توانید کلمات متن و فونت آنها را تغییر دهید یا رنگ‌های مورداستفاده در تبلیغات محیطی خود را عوض کنید.

ساخت تابلو تبلیغاتی

بعد از انتخاب طرح تابلو تبلیغاتی، باید آن را با مواد مناسب بسازید. تابلو های تبلیغات محیطی برای مغازه ها  انواع مختلفی دارند؛ از جمله: تابلو چلنیوم، تابلو های فلزی، تابلو استیل، تابلو حروف برجسته، تابلوی چوبی، تابلوی نئون پلاستیک و… . به شما پیشنهاد می کنیم که طراحی تابلو تبلیغاتی و ساخت آن را به یک مجموعه معتبر و باسابقه بسپارید.

در شرکت تابلو سازی موتیفا ، برای طراحی طرح تابلوها از نرم افزارهای پیشرفته نظیر اتوکد و کورل دراو و ۳ds مکس برای طراحی استفاده می شود. سپس با توجه به موقعیت جغرافیایی مغازه و فروشگاه و مشتریان آن، تبلیغات محیطی روی بهترین مواد پیاده سازی می شود. از شما می خواهیم به مجموعه موتیفا اعتماد کنید و طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی خود را به این گروه معتبر و باتجربه بسپارید.

منبع:

https://motifa.net/