لایت باکس‌ها از مهمترین ابزارهای حوزه تبلیغات محیطی و بازاریابی هستند. یکی از برجسته‌ترین امتیازات تابلو لایت باکس ، استفاده از منبع نوری است که از پشت به آن تابیده می‌شود و در محیط‌های تاریک می‌تواند علاوه بر نورپردازی فضا، بهترین گزینه برای تبلیغ خدمات و محصولات باشد. انواع تابلو تبلیغاتی لایت باکس  در فضاهای متفاوت شهری که برای معرفی خدمات یا محصولات خود به مخاطبان استفاده کنید.

لایت باکس ها صفحات نورانی و دارای تصویرهای تبلیغاتی هستند که به چند طریق می‌توان از آن‌ها استفاده کرد:

قرار دادن لایت باکس‌های ایستاده در دکور ویترین فروشگاه ‌ها به منظور معرفی محصولات جدید.

مثلا لایت باکس‌های داروخانه‌ها که به معرفی انواع کرم‌ها وعطرها و داروها می‌پردازند.

فروشگاه‌های لباس و پوشاک که معمولا از لایت باکس‌های فریم‌لس استفاده می‌کنند و تصویر جدیدترین محصولات برند خود را روی آن‌ها چاپ می‌کنند.

لایت‌باکس ‌های برند آوا که در بازار بزرگ ایران مال نصب شده اند مثال خوبی از لایت باکس فریم‌لس هستند که توسط تابلوسازی موتیفا طراحی و به اجرا درآمده‌اند.

 

لایت باکس فریم لس در ویترین مغازه آووا

فریم لس در فضای داخلی

طراحی داخلی با لایت باکس

دکور مغازه

قراردادن این صفحات نورانی در فضاهای داخلی مثل رستوران و فست‌فودها و چاپ تصاویر غذا روی آن‌ها هم ایده‌ٔ جالبی برای نورپردازی محیط و معرفی غذاهای رستوران است.

البته این راه‌حل وقتی جوابگوست که تصاویر واقعی محصول روی لایت باکس چاپ شده باشد و از تصاویر اینترنتی استفاده نشود . زیرا اعتماد مشتریان را نسبت به نام برند از بین می‌برد.

تصاویر نورانی

استفاده از لایت باکی در رستوران ها

نصب لایت‌باکس‌های کریستالی در قسمت پشت کانترهای فست‌فود هم بسیار رواج دارد. به این وسیله مشتری‌ها به راحتی نام و قیمت غذاهای رستوران را می‌بینند.

در تبلیغات محیطی ایستگاه‌های مترو و فضای جان پناه پله های برقی پاساژهای بزرگ هم از انواع لایت باکس تبلیغاتی استفاده می‌شود.

انواع لایت باکس تبلیغاتی

لایت باکس‌ها بستگی به محل نصب و نوع استفاده انواع مختلفی دارند.

لایت باکس کریستالی

یکی از ظریف‌ترین و براق‌ترین انواع این محصولات هستند. روش ساخت و تولید لایت‌باکس کریستالی استفاده از دو ورق پلکسی شفاف به ضخامت‌های ۲ میلیمتر و ۸ میلیمتر است. در لایه میانی این دو ورق یک لایه چاپ بک لیت قرار می‌گیرد. این لایه چاپی به راحتی و بدون نیاز به حضور تابوساز امکان تعویض دارد.

لایت باکس کریستالی با چپ بک لیت

ضخامت کم لایت باکس کریستالی استفاده از آن را در همه محیط‌ها آسان می‌کند. طراحان دکوراسیون داخلی می‌توانند از این محصول برای روشن کردن فضا استفاده کنند و بره زیبتیی و تنوع محیط بیافزایند. هم چنین این کار باعث صرفه جویی در هزینه های برق خواهد شد.

لایت باکس اسنپ فریم

این محصول برای تبلیغات محیطی فضاهای بزرگ مثل ایستگاه‌های مترو و پاساژها مناسب است.

قاب لایت باکس های اسنپ فریم از جنس آلومینیوم است و قابلیت بازو بسته شدن دارد. کاغذ چاپی داخل آن هم قابل تعویض است.

قاب لایت باکس اسنپ فریم ۳ سانتی‌متر ضخامت دارد و ابعاد کلی آن سفارشی است. از لایت باکس اسنپ فریم در سقف‌ها و پنجره‌های مجازی هم استفاده می‌شود.

اسنپ فریم قابل تعویض

لایت باکس فریم لس

قاب لایت باکس فریم‌لس به قدری ظریف است که از روبرو کمترین دید را دارد. به همین دلیل نام فریم‌لس(بدون‌قاب) را به خود اختصاص داده است. لبه‌ این محصول از جنس آلومینیوم و چاپ روی پارچه آن از چاپ UV با جوهر آلمانی است.

این نوع کیفیت چاپ و پارچه تفاوت  بسیار زیادی با چاپ فلکسی و بنر دارد. وضوح بیشتر تصاویر، ماندگاری بیشتر رنگ و طرح از مزایای لایت باکس فریم‌لس در صنعت تبلیغات است.

از نظر قیمت، لایت باکس‌های فریم‌لس از مدل کریستالی گرانتر هستند.

نصب لایت باکس ارزان در غرفه‌های نمایشگاهی

معرفی محصولات جدید

اما جلوه‌ی لایت‌باکس‌های فریم‌لس در دکور و  ویترین فروشگاه بیشتر است. روشنایی لایت‌باکس‌های فریم لس از طریق نوارهای اس‌ ام دی (SMD) که کل سطح کار را می‌پوشاند تامین می‌شود.

این نوع از اس ام دس ها در مقایسه با لامپ‌های مهتابی که در تابلوهای فلکسی استفاده می‌شوند بسیار کم‌مصرف‌تر هستند و ماندگاری بیشتری دارند. هم چنین پخش نور یکنواخت‌تر و زیباتری دارند.

منبع : تابلوسازی موتیفا